Előadás #célja
Az Elfogadás
A mai társadalom sokszínűségéből adódóan, sok kérdést felvethet, hogy hogyan segítsünk, viselkedjünk helyesen és jól egy olyan személlyel, aki valamilyen formábaneltéra többségtől.Legyen szó akár fogyatékkalélőről (hallás-,látás-,mozgás-,értelmisérültről), romáról vagy akárhajléktalanról. A tréning keretében szeretnénk interaktív, játékos módon bemutatni a fiataloknak, hogy hogyan lehet jól segíteni és helyesen kommunikálni azokkal, akik különböznek tőlünk. Mindezek mellett pedig cél az is,hogy lássák a diákok, hogy MINDENKI ugyanolyan értékes ember függetlenül az állapotától, származásától és szociális helyzetétől.
Előadás Felépítése
1. Az én történetem: (10perc)
Saját élettörténetén keresztül ismerteti a résztvevőkkel, hogy milyen mozgáskorlátozottként élni a hétköznapokat.Nehézségek, kihívások leküzdése. Pozitívszemlélet.
1. Az én történetem: (10perc)
Saját élettörténetén keresztül ismerteti a résztvevőkkel, hogy milyen mozgáskorlátozottként élni a hétköznapokat.Nehézségek, kihívások leküzdése. Pozitívszemlélet.
2. Helyes-e így?(20perc)
Helyes kifejezések használata
Fogyatékos vagy fogyatékossággal élő? siket vagy süket? rokkant vagy mozgáskorlátozott?
Helyes segtség nyújtás
Látom, hogy egy fogyatékkal élő segítségre szorul, de mi az első lépés?!
Hogy segítsek, hogy neki biztosan ne legyen kellemetlen?
Helyes viselkedés
Először találkozom fogyatékkal élős zeméllyel, hogyan viselkedjek a jelenlétében?
Helyes kommunikáció a beszédükben akadályozott személyeknél
Hogyan segítsek, kommunikáljak egy olyan személlyel akinek a beszéde érintett, sérült?
3. Szituációs, interaktív feladatok, játékok: (20perc)
Keresztrejvény
Az órán elhangzottakból egy keresztrejtvény. Egyéni feladat.
Fogyatékossággal élő barátom van-játék:
Meg kell tervezni egy napot programokkal, a fogyatékkal élő barátunkkal az adott fogyatékosság típusához igazodva. Csoportos (4fő) feladat.
Kommunikációs tábla
Mindenki elkészíti a saját kommunikációs tábláját (max 9 szó lehet a táblán), majd utána egy adott szituációban csak azzal kommunikálhat. Páros feladat.
3. Szituációs, interaktív feladatok, játékok: (20perc)
Keresztrejvény
Az órán elhangzottakból egy keresztrejtvény. Egyéni feladat.
Fogyatékossággal élő barátom van-játék:
Meg kell tervezni egy napot programokkal, a fogyatékkal élő barátunkkal az adott fogyatékosság típusához igazodva. Csoportos (4fő) feladat.
Kommunikációs tábla
Mindenki elkészíti a saját kommunikációs tábláját (max 9 szó lehet a táblán), majd utána egy adott szituációban csak azzal kommunikálhat. Páros feladat.
Előadás zárása (10perc)
Az órán felmerült kérdések megválaszolása
Utolsó szó jogán
Tisztelet
Hiszem, hogy a szeretet, az empátia és a tisztelet a kulcs az egyenlőséghez vezető úton.
Elfogadás
Fogadjuk el a fogyatékosságokkal élő embereket, hogy mindenkinek lehetősége legyen kibontakozni és boldog életet élni.
Egyenlőség
Hiszem, hogy a fogyatékossággal élő embere is ugyan olyan jogokkal rendelkeznek, mint bárki más, és mindenütt egyenlő esélyeket kell kapniuk az oktatásban, munkában és minden területen. Hiszek abban, hogy a társadalomnak aktívan támogatnia kell az inkluzív közösségek kialakítását, ahol minden egyén beilleszkedhet, és lehetősége van a teljes életre.
Önazonos
Trexler Erik
Fogyatékosságügyi tapasztalati-szakértő, tanácsadó és érzékenyítő tréner
Referenciáim
Boglári Általános Iskola
Balatonboglár
Dobó Katalin Gimnázium
Esztergom
Eötvös József Gimnázium
Tata
Európa 2000 Középiskola
Budapest
Friedrich Schiller Gimnázium
Pilisvörösvár
Zafféry Károly Szalézi Középiskola
Nyergesújfalu
Jókai Mór Általános Iskola
Piliscsaba
- Barátságos
- Őszinte
- Boldog
- Becsületes
- Alázatos
- Szerény
- Megbízható
- Tiszteletreméltó
- Felelősségteljes
- Toleráns
- Pozitív
- Jóindulatú
- Kitartó
- Alkalmazkodó
- Jó humorérzékkel rendelkezik
- Okos
- Nyílt
- Bátor
- Megbízható
- Lelkes
- Önazonos
- Figyelmes
- Érdeklődő
Keress bizalommal +36 30 502 6491 telefon számon
Ezt mondták a rólam
“Trexler Erik előadása szívbemarkoló, megható és nagyon nagy szükség van rá. Amai fiatalok többsége egyáltalán nem találkozik mozgáskorlátozott vagy fogyatékkal élő kortársaikkal; éli a saját kis önző világát. Ezért tartom nagyon fontosnak, hogy személyesen is meg ismerkedhetnek egy szimpatikus, intelligens kortásukkal, aki megismerteti őket a mozgáskorlátozottak mindennapjaival. Erik nagy hatással volt az iskolánk diákjaira és tanáraira és sok embernek szolgál azóta is példaképként.”
(Priegl Éva-Pedagógus)
“Erik tevékenységét elég régóta figyelem. Az elhatározás, hogy meghívom az osztályomba, 2016-ban született meg bennem,a megvalósulás 2017-ben jött létre. Az osztályom érdeklődéssel fogadta a javaslatomat: korábbanmár volt alkalmuk vakokkal és gyengénlátókkal beszélgetni az ő élethelyzetükről, így nyitottak és elfogadók voltak. Erik megjelenése, személyisége és története magával ragadta diákjaimat. Örömeit és nehézségeit olyan őszinteséggel tártafel, hogy a gyerekek hamar azonosulni tudtak vele. Egyéni sorsán túl betekintést nyertek a fogyatékkal élők napi problémáiba. Olyan helyzetek fonákstoságát tudtákát érezni,amilyenekre korábban nem is gondoltak volna. Erik derűs személyisége, küzdése és kitartása példát adott nekik. Más szemszögből láttatta velük a világot, és ez növelte empátiájukat és elfogadásukat. Erik látogatását követően egy osztályfőnöki órát szántunk az élmények feldolgozására. A tanulók a beszélgetés során már konkrét javaslatokat tettek arra, hogy miként lehetne a fogyatékkal élőket segíteni, integrálásukat társadalmi szinten megoldani. Az Erikkel folytatott beszélgetés egy életre szóló hatással és szemléletváltással lehet a diákságra, ami remélhetőleg elősegíti a fogyatékkalélők teljes integrációját.”
(Hegedűs Roberta-Pedagógus)
Egy mindenkiért mindenki egyért!
Csatlakozz azok táborába, akiket megajándékozok inspiráló videókkal, hanganyagokkal és írásokkal!
Emellett elsőként értesülhetsz eseményeimről is.
*Nincs más dolgod, mint feliratkozni! Köszönöm, hogy velem tartasz!
Nem vagy #egyedül!
Nem vagyunk egyedül ebben a harcban. Hiszek a társadalmi igazságosságban és az emberi jogokban, és mindanyian a szívünkben hordozzuk a sokszínűségből fakadó gazdagságot.
Telefonszámom
+36 30 502 6491
hello@trexlererik.hu